Thursday 6 October 2011

teksi punya cerita

assalamualaikum  warga blogger semua..cerita yg aku nk tulis kali ni tentang teksi....alkisah nya satu pagi aku dan kawan baek aku keluar jalan jalan kat pekan xxxxxx..cadang nak pergi shopping...shopping punya shopping tgk tgk time dah terlewat nak masuk kerja,..jadi kawan aku cadangkan naik teksi  sahaja vuntuk sampai ke tempat kerja sebb dah terlewat..padahal jalan kaki 10 minit pon x sampai....dalam perjalanan aku aku borak borak la ngan driver tu..wah macam macam cerita dia borakan  ..dia bertanya  kami berdua ni org apa dan datang dari mana.  kami jawab  la kami berdua dari xxxxxx  dan yg pastinya kami ni orang malaysia bukan malaysia celup...dalam borak borak dia beritahu aku ..dia sekadar bertanya ,sebb dah banyak kali dia terkena..passenger naik cab x reti bayar..buka buka pintu terus cabut macam tu saja. akub tanya la bangsa apa yg selalu buat macam tu? dia kata kebanyakan warga asing la yg selalu buat macam tu....kesian juga kan ....ish ish driver cab ni pon ada perut yg perlu di isi..dah pandai naik pandai la bayar tambang nya...x baik tau aniaya orang macam tu....

No comments:

Post a Comment