Friday 1 July 2011

hari yg malang .....

assalam..hai warga blogger...hari ni jumaat 1.7.2011....aku x bekerja n dlm istilah lain aku cuti....so hari cuti  aku ada klas tp aku x pergi sebb rasa stress sangat....dah la bngun lambat kul11 jam yg aku kunci x berdering pun....bila dh tgk time lwat ..aku malas lak nk g kelas..so td aku kuar merayau rayau jap kat kdai bwah..g bank n tapau makan..msa kat kedai makn td ada seorang pewminta sedekah dtg hulur cawan kat aku..aku buat buat x nampak jer...bkn x mau bersedekah tp aku tgk org tu elok jer ..nk kata sakit x..nk kata oku pun x,jalan laju ja ...tersengeh sengeh dok tengok aku..pas tapau aku blah jer mcm tu.......pas tapau aku g bank .masa ngah beratur ada pulak pemuda minta sedekah...muda2 lagi dah jd pengemis..badan sihat walafiat tp malas nk kerja...dia dok mai tadah tgn kat aku..aku bg 20 sen jer lantak lah...pas kuar dari bank..aku masuk kdai kfc,,,ada lagi rupanya peminta sedekah ni aku ingat x da dah..kali ni dok bawa ank kecik pula..pmpn tu dok melangut tgk muka aku..dik..sedekah dik dah 2 hari ank ni x mkn..aku dok terpikir2 nk bg atau x...x last aku bg gak walau x iklas.....pas aku bli kfc aku tgk makcik td dah x da..aikk mana dia pergi........melilau mata dok cari kelibat makcik td  ..haa aku ternampak org tua tu kat blakang bagunan kfc..aku g tgk apa yg dia buat..sebb dia menuju kat kereta.......celaka x guna btl..keta tu keta dia rupanya.....eeee aku x sangka ad juga manusia yg mcm n i.....sanggup cari duit dgn cara yg mudah dan menipu org dgn peralatkan ank kecil.esok kalu aku jumpa lagi pmpn tu siap la..........pura pura jd susah semata mata nk meraih simpati org lain ....mungkin peminta sedekah kat sini tau penduduk area tmpat aku  i pemurah kot tu yg jadi port tmpat minta sedekah..mana mana jer kat tmpat yg ad org rami mesti ada jer peminta sedekah ni......lau 1 tmpat ad 10 peminta sedekah mau x rabak kocek.....

No comments:

Post a Comment